Barvy a jejich vliv na člověka

Přemýšleli jste někdy nad tím, proč je vám jedna barva sympatická před druhou? Proč jsou mezi lidmi oblíbené určité barvy a jiné zase zavrhované? Podniky, kanceláře, restaurace a jiné obchodní prostory využívají psychologii barev, aby zákazníky a klienty dostali do určité pozice, kam potřebují. I vy se však můžete inspirovat a do určitých barev sladit jak interiér, tak exteriér.
škála různých barev
Barva fasády domu podtrhuje jeho krásu, architekturu a podtrhuje určité prvky na stěnách a kolem oken a dveří. Většinou architekti navrhují dva odstíny téže barvy, aby rozčlenily fasádu a vzhled domu nebyl příliš strohý a mdlý. V zahradách zahradníci kombinují různé barvy a moc se neřídí pravidly. I v přírodě tomu tak je, a tak taková zahrada působí mnohem přirozeněji. U velmi moderních staveb je však naopak trend, okolí domu vést do odstínu jedné barvy a podtrhnout tak jejich originalitu.

Psychologie barev

Už v dětství má každý z nás oblíbenou barvu. Může to být barva oblíbené hračky, přebalu knihy nebo oděvu. Tato barva nás pak může i nevědomky ovlivňovat po celý život. Modrá na člověka působí uklidňujícím dojmem a je tedy často doporučovaná do ložnic a klidných zón. Avšak když už od raného věku modrou nesnášíte, těžko si s ní vymalujete pokoj. Výmalba pokojů i druhým odkrývá, zda jsme introverti či extroverti.  První zmínění inklinují ke studeným odstínům ti druzí naopak k teplým.

barevné řadové domy
Exteriér a interiér

Fasády domu jsou často barevně sladěny do žlutých, okrových, hnědých a zelených barev. Jsou to barvy přírody a tak dům lépe zapadne do krajiny a vizuálně ji příliš nenarušuje. Barvy jako červená, fialová či modrá nejsou v našich krajinách obvyklé. Mnohokrát působí rušivě až komicky. V interiérech už jsou majitelé odvážnější a pouští se do různých zajímavých kombinací. V současné době je asi nejvíce oblíbená kombinace barvy šedé s výraznou barvou.

Nebojte se tedy odvážných kombinací a popusťte uzdu fantazie. Přemalovat pokoj je hračka, horší je to s fasádou. Tam vybírejte rozvážně a myslete na celkový dojem. Pokud si nejste jisti, obraťte se na odborníka.

0 Shares:
Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

You May Also Like