Color blocking – fenomén už od šedesátek

Už jste slyšela o fenoménu color blockingu? Color blocking je trendy již od šedesátých let. Takže to rozhodně není nejnovější pojem z hlav módních návrhářů, ale je tu s námi poměrně dlouho. Na výsluní se určitě ještě nějakou dobu i udrží, takže nebude na škodu se s ním blíže seznámit. Pro všechny módně pokročilé, které si troufnou na to být vidět, máme o tomto trendu článek.

Jeho podstatou je barevné kombinování. A kombinovat budete tak, aby to opravdu bylo vidět. Účelem je dát k sobě intenzivní a syté barevné odstíny. Podle teorie barev rozlišujeme barvy primární, to znamená ty, které se nedají namíchat. Jde o žlutou, modrou a červenou. Sekundární barvy potom můžete vytvořit namícháním dvou výše zmíněných primárních odstínů. To může být třeba zelená nebo fialová. Terciální barva vzniká spojením primární a sekundární barvy. Všechny tyto odstíny najdou v color blockingu svoje uplatnění. Ve výsledku žádná barva nepřevládá a vytvářejí harmonický celek.

Nejvýraznějšího efektu dosáhnete, když spojíte takzvané komplementární nebo doplňkové odstíny. Jsou to barvy, které jsou si navzájem opačné (protikladné). Jak vznikají teoreticky si vysvětlíme: Je to jednoduše ta třetí barva, která chybí v barvě původní do toho, aby vznikla bílá nebo šedá. No a abyste měla určení doplňkových odstínů o něco jednodušší, jsou to docela prostě ty, které stojí v barevném kruhu přímo naproti sobě. Ty, které jsou vedle sebe, se potom jmenují barvy analogické. Vůbec první chromatický kruh navrhl už v roce 1666 Isaac Newton.

Spojení takových dvou tónů způsobí jejich vzájemné zdůraznění. Účelem color blockingového modelu je tedy vytvoření kontrastu, který je ale pro lidské oko příjemný. Využít se tenhle fenomén dá nejen v oblasti módy, ale také například v interiérovém designu.

Pozor si dejte jen na jedno: Takové experimentování s barvami může vaši postavu opticky zmenšit nebo rozšířit.


Foto: Pixabay & TrendyModa.cz


Zdroj foto: Pixabay

Buďte první, kdo vloží komentář

Přidejte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*