Výrobce brýlí
Ray-Ban je světově patrně nejproslulejší výrobce brýlí. Prodává jak modely dioptrické a pro ty z nás, které by si chtěly dopřát brýle jako pouhý módní doplněk, také sluneční. Historie značky se začala psát už v roce 1937, kdy ji založila americká společnost. V roce 1999 přešla do vlastnictví italské firmy Luxottica, která ji vlastní dodnes.
Historie
Charakteristický tvar brýlí měl původně svůj praktický význam. Poprvé se o těchto brýlích začalo mluvit ve dvacátých letech minulého století. Využívat je měli především američtí letci, jelikož potřebovali něco, co dokáže zabránit oslnění od slunce. V průběhu roku 1937 se tak „narodil” model, který dostal příznačný název Aviator. Ten známe dodnes a ostatně zlidovělý termín „pilotky” rovněž. Dnes si můžete koupit mnoho barevných variancí a také mnoho levných napodobenin, avšak původní brýle byly zlaté a měly zelená skla, která chránila před UV zářením, což navíc na tehdejší dobu představovalo poměrně moderní počin, který použitou technologií rozhodně zastínil svou konkurenci.
Nestárnoucí brýle
Nestárnoucí „pilotky” byly a jsou populární. V 60. letech jim však vyrostla tak trochu konkurence. A rovnou přímo „doma”. Vznikl model Wayfarer od Ray-Ban, jehož původ se datuje až do roku 1956. Typické jsou pro něj plastové obruby, které znamenaly ve světě brýlí doslova revoluci. Hned po svém vzniku si Wayfarer získaly popularitu, která poněkud pohasla v sedmdesátých letech, ale naštěstí ne na dlouho. Na výsluní se vrátily o deset let později, kdy je nosila řada celebrit a brýle si získaly celosvětovou oblibu, která ostatně trvá dodnes. Na počátku tisíciletí si prošly mírným redesignem.
Perlička
Víte, že ten model, který měla ikonická Audrey Hepburn ve slavném snímku Snídaně u Tiffanyho, nejsou námi zmíněné proslulé „Wayfarerky”? Jedná se o výrobek z dílny značky Oliver Goldsmith.
Foto: Pixabay & TrendyModa.cz